Dat de huizenmarkt rond 2007 en 2008 op slot zat door de bankencrisis is wel bekend. Maar nu zitten we in feite in een omgekeerde crisis. Veel mensen zoeken een woning of willen verhuizen, maar er is zoveel krapte op de markt, dat die gewoon opnieuw op slot dreigt te gaan.
Met name voor starters op de woningmarkt en de eerstedoorstromers is het echt moeilijk aan het worden. Helemaal in Zuid-Kennemerland, waar veel instroom binnenkomt vanuit Amsterdam. Die brengen net wat meer eigen geld mee vanuit de overwaarde uit hun eigen huis en zijn de hogere prijzen wel gewend. Als we dan ook de beleggers meerekenen, is de druk echt hoog te noemen. Wil je nu een huis vinden, laat staan een leuk huis, dan ligt de sleutel echt bij snelheid en flexibiliteit. Iedere marktsituatie brengt een eigen dynamiek met zich mee. Traditionele makelaars hebben het daar soms moeilijk mee. Ze hebben maar weiniginvloed op die marktwerking, maar de regels van het spel kunnen ze wel aanpassen. Dat is de sport. Wie het besteomgaat met nieuwe regels wint het spelletje, want dat is hetwel een beetje.
Hertog Makelaars heeft zich bij uitstek toegelegd op die twee kenmerken. Door zelf op een strategische positie te zitten in de Waarderpolder, zijn zij snel en wendbaar in de hele regio. Daarnaast vragen ze altijd goed door, leren de koper echt kennen, waardoor zij het altijd over verhuizen
hebben in plaats van zoeken. Hertog Makelaars verhuist echt, waarbij met name de lange termijn belangrijk is. In goed plannen zit ook heel veel winst. In feite kun je dan de veranderende markt in je voordeel laten werken. Zonder vals te spelen, want een goede samenwerking in de hele brancheis het allerbelangrijkste.
De toegevoegde waarde zit met name in hun moderne manier van werken, waardoor er echt sprake is van eensamenwerking met de klant. En bij een samenwerking moetHertog Makelaars ook ‘nee’ kunnen zeggen. Pas dan is er een eerlijk advies en groeit het vertrouwen. Zie het als het aanmeten van een maatpak, dan moet de couturier ook eerlijk kunnen zeggen wat wel en niet staat. Als het vertrouwen er dan eenmaal is, kan een verkoop of aankoop opeens erg snel gaan. Laatst hebben ze nog een aankoop gedaan via Facetime. De klant kon niet. Zij altijd. Als dan precies duidelijk is wat de wensen zijn, kan het dus ook zo.Op deze manier is het makelen bijna een spel. Ze hebben inieder geval een winnende strategie uitgedacht.